The Pursuit Of Happiness 2006 Review



Nak tengok klik link ni.
https://kickass.so/the-pursuit-of-happyness-2006-720p-brrip-x264-700mb-yify-t6500270.html

           Pursuit berdasarkan sumber kamus oxford bermaksud tumpuan untuk mengejar.
Saya berhadapan sedikit masalah ketika menonton video ini kerana tiada subtitle.Saya tidak dapat tangkap dialognya kadang kadang kerana mereka cakap sangat laju.Bukan tak paham apa dorang cakap.Sampai kat satu part tu laju sangat tak dapat catch aku replay part tu dekat 5 kali.Tapi hasil sabar dapat la memahami setiap bait mesej yang nak disampaikan.


               Betul la.Apa orang nak cakap nak halang tak yah dengar sangat.I got a dream so I gonna protect it.Tapi saya memahami watak Will Smith ni.Korang semua pun tahu kalau aku tengok cerita memang aku akan mendalami watak tu.Dan aku pun rasa benda yang sama.Part mana yang sama dengan hidup aku?



                     Saya sangat kagumi semangat Chris Gardner.Kalau saya duk kat tempat dia.Saya tak semangat nak bawak mesin kehulu kehilir duk jual.Kalau dah orang tak nak beli aku buang semua benda tu.Mula hidup baru.Tapi dia tak.Sungguh kagum dengan kesungguhannya.

                     Dah tengok movienya...Malas nak baca bukunya.Betul tak? :P


Post a Comment

0 Comments